POLUB NAS

Pocztówki z Portugalii

Castelo de Montemor-o-Novo Cape Espichel Portugalia Europa Paweł Słowik

Wrz 27, 2016, 09:10 2 1 Pawel_Slowik

17 stycznia - No to tak… fotografowaliśmy długo gwiazdy wczoraj a raczej to jeszcze nawet dziś :P potem jakoś tak wyszło że coś tam posmakowaliśmy winka Porto do snu no i z rana a znaczy jeszcze przed wschodem już jesteśmy na nogach… będziemy fotografowali o wschodzie :)

17 Stycznia 2015 Portugalia
Po porannych zdjęciach jemy śniadanko i ruszamy w drogę zwiedzać. Jedziemy zobaczyć jeszcze neolityczny ponoć grobowiec w pobliżu, grobowiec nic wielkiego… ale okolica… te drzewa korkowe, wschodzące słońce…. parująca trawa… magiczny klimat aż szczęka opada:)

Dalej lokalnymi drogami jedziemy i podziwiamy okolice, zwiedzamy. Z daleka zauważamy ciekawe ruiny zamku na wzgórzu nad miasteczkiem. Postanawiamy zajechać i zobaczyć co ciekawego tam jest. Zamek nazywa się Castelo de Montemor-o-Novo, a same pozostałości po zamku jak i okolica, miasteczko są piękne i klimatyczne i do tego te wąskie uliczki po których jazda samochodem to sama radość. Dalej śmigamy naszą rakietą do miasteczka Setúbal, tu trochę się po mieście kręcimy oglądamy Monastery of Jesus of Setúbal i jedziemy dalej lokalnymi szutrowymi drogami do Sesimbry po drodze wpadając na pyszną espresso za 1/4 polskiej ceny. To całkiem ciekawe miasteczko nadmorskie czy nadoceaniczne :P Bardzo fajne uliczki, klimatyczne zakamarki i fajne knajpki ;) W lecie jest tu pewnie sporo turystów bo i teraz było tu trochę ludzi. Kręcimy się trochę po uliczkach, wstępujemy na koniec na kawę i lokalne przysmaki do miejscowej cukierni.

Jedziemy jeszcze zobaczyć Cape Espichel, i tu się okazuje że są tu w kamieniach odciśnięte ślady dinozaurów. Zostawiamy samochód i w lekkim deszczyku idziemy zobaczyć to na własne oczy. Na prawdę trzeba wiedzieć czego się wypatruje ale jak już się wie to widać faktycznie ślady. Gdy wróciliśmy do samochodu zaczęło robić się ciemno więc jedziemy poszukać noclegu…Nossa Sra. de Guadalupe portugal

Sao Sebastiao da Giesteira portugal

Castelo de Montemor-o-Novo Portugalia

Sesimbra Portugalia

Sesimbra Portugal

Autorem powyższego wpisu jest Paweł Słowik.

Podziel się!
Oceń ten post: 1

Zobacz jeszcze

Maroko - wrota Afryki

Maroko to państwo położone w północno-zachodniej Afryce nad Oceanem Atlantyckim i Morzem Śródziemnym. Graniczy z ...

Kilka dni w Marsylii

Miasto w południowej Francji, nad Morzem Śródziemnym, drugie co do wielkości w kraju i trzeci ...

Portugalia - od Faro ...

Od Faro do Lizbony – czyli część pierwsza styczniowego wyjazdu z kolegą Grzegorzem do Portugalii, gdzie ...

Kambodża cz.IV

Dziś budzimy się wyspani po 6 rano. Chwila relaksu i poranna toaleta. Po 7 idziemy ...

Kambodża cz.III

Budzimy się chwilkę po siódmej. Ogarniamy się i idziemy coś zjeść. Dziś na śniadanko smażone ...

Kambodża cz.II

Niestety ceny miejscowych bazarków z jedzeniem są mocno dla turystów. Na mieście za jedzonko można ...

Kambodża

Kambodża – państwo w południowo-wschodniej Azji, na Półwyspie Indochińskim, nad Zatoką Tajlandzką. Graniczy od zachodu i ...

Pozdrowienia z Niceii

Nicea (fr. Nice, wł. Nizza, prow. Niça, Nissa) – miejscowość i gmina we Francji, w regionie ...

Pocztówki z Portugalii cz.2

18 stycznia - Rano po deszczowej nocy już na szczęście nie pada. Jemy jakieś śniadanko i ...

Portugalia - od Faro ...

16 stycznia - Dziś w nocy tak wiało od oceanu na urwisku że samochód aż od ...

Kierunek - Birma cz.4

Dzień 7 – 8 Luty Wstajemy o 6:30. Poranna toaleta sprawdzenie netu i po 7 ...

Kierunek - Birma cz.3

Dzień 6 – 7 Luty Wstajemy chwilkę po 6. W hamakach spało się całkiem dobrze choć ...

Kierunek - Birma cz.2

Dzień 5 – 6 Luty Dziś mamy w planach zwiedzanie Dawei i okolicznych wsi oraz plaży ...

Kierunek - Birma cz.1

Dzień 1 – 2 Luty No to zaczynamy naszą przygodę. Na lotnisku stawiamy się po 13 ...